Smart shopping – co to takiego? Zakupy przez internet od jakiegoś czasu cieszą się ogromną popularnością. Liczba zwolenników tego rozwiązania nieustannie rośnie z kilku powodów. Przede wszystkim jest to niebywała wygoda, dzięki której można zamówić dowolnie przez siebie wybrane towary bez wychodzenia z domu. Sklepy internetowe kuszą również swoim klientów proponując im niezwykle atrakcyjne kupony promocyjne online, dzięki którym mogą kupować produkty jeszcze taniej.
W chwili obecnej kupony promocyjne online są już absolutnym standardem, który powoduje, iż tak duża liczba polskich konsumentów wybiera kupowanie online. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się tak zwany smart shopping. Czym dokładnie jest smart shopping? Na to pytanie odpowiadamy w niniejszym artykule.
Smart shopping – mądre zakupy
Smart shopping jest ideą, która ma na celu kupowanie jak najlepszych towarów w możliwie najniższej cenie. W istocie jest to odwieczne prawo, które rządzi handlem od setek lat. W XXI wieku jeden czynnik zmienił jednak bardzo wiele – mowa tu o elemencie czasu, który jest wspierany przez technologię internetu. W chwili obecnej dla wszystkich konsumentów niezwykle ważne są nie tylko pieniądze, ale również czas. Smart shopping polega na jak najlepszym gospodarowaniu czasem oraz posiadanymi pieniędzmi.
Wiele osób zastanawia się pewnie teraz, w jaki sposób kupować inteligentnie. Na sam początek najlepiej jest zajrzeć do internetu. W sklepach internetowych mamy ogromny asortyment, który bardzo często jest kilkakrotnie większy od tego, który możemy oglądać w sklepach stacjonarnych. W internecie działają także specjalne porównywarki internetowe. Ponadto, ogromna liczba serwisów zakupowych proponuje swoim klientom kupony promocyjne online, które uprawniają do korzystania z bardzo korzystnych rabatów. Kupony promocyjne online są bardzo korzystne i z całą pewnością warto z nich korzystać. Należy jednak zawsze pamiętać o tym, iż nie wolno poddawać się emocjom oraz “chwili”, ponieważ brak odpowiedzialności w robieniu zakupów w internecie może mieć bardzo przykre konsekwencje dla naszego domowego budżetu. Kupowanie jakiegoś produktu tylko dlatego, że dostaliśmy kupony promocyjne online, jest bardzo złym rozwiązaniem. Trzeba kupować tylko te rzeczy, które w rzeczywistości są nam naprawdę potrzebne. W ten sposób ograniczymy swoje zbędne wydatki, a pieniądze, które zaoszczędziliśmy, będziemy mogli pomnażać – mowa tutaj na przykład o wpłaceniu ich na lokatę bądź konto oszczędnościowe.
Polecamy także:
Smart shopping, czyli sposób na oszczędzanie pieniędzy
Na oszczędzanie pieniędzy podczas robienia zakupów jest naprawdę bardzo dużo sposobów. Do tego celu dobre są oczywiście nie tylko kupony promocyjne online, ale także listy zakupowe oraz komentarze klientów, którzy w przeszłości korzystali z usług konkretnego sklepu internetowego. Większość internautów na ogół promuje te produkty, które są oferowane w atrakcyjnych cenach, a jednocześnie są wysokiej jakości. Przede wszystkim kobiety zdają sobie sprawę z tego, iż cierpliwość w robieniu zakupów internetowych bardzo mocno popłaca. Doskonałym rozwiązaniem na oszczędność pieniędzy w myśl smart shopping jest zapoznanie się z ofertą outletów. Jak wskazują wyniki badań, kobiety do 40. roku życia kupują produkty najwyższej jakości w najniższych cenach.
ROPO – co to takiego?
Racjonalizacja realizowanych zakupów jest niezwykle opłacalna, z czego z roku na rok zdaje sobie sprawę coraz więcej polskich konsumentów. To właśnie z tego powodu coraz częściej stosuje się takie modele zakupowe jak ROPO czy showrooming. W chwili obecnej stosuje je naprawdę bardzo duża liczba osób, choć niektórzy nie zdają sobie nawet z tego sprawy. Na czym dokładnie to polega i jak pomaga oszczędzać?
ROPO, czyli z angielskiego Research Online Purchase Offline, a więc poszukaj online-zakup offline. Prawie połowa polskich konsumentów decyduje się na korzystanie właśnie z tego rozwiązania. Wszyscy świadomi konsumenci nie kupują pochopnie, ponieważ do swoich zakupów wolą się bardzo dobrze przygotować. Istotą ROPO jest poszukiwaniu w internecie informacji o konkretnych produktach i usługach, a następnie kupowanie ich w sklepach stacjonarnych. W tym modelu decyzje zakupowe najczęściej podejmowane są jednak w internecie. Konsumenci porównują wówczas ceny poszczególnych produktów i usług a także ich cechy. W taki sposób racjonalizowane są podejmowane decyzje zakupowe. Później konsument udaje się tylko do wybranego przez siebie sklepu i kupuje towary.
Showrooming – jak to działa?
Showrooming jest całkowitym przeciwieństwem ROPO. Polega to na tym, iż konsumenci udają się do sklepu stacjonarnego, tam wybierają produkty, zaś później w niższej cenie zamawiają je w sklepach internetowych. Określenie to pochodzi od angielskiego słowa showroom, które oznacza salon wystawowy. W tym modelu klienci traktują sklepy stacjonarne jak salony wystawowe, w których mogą bardzo dokładnie przeanalizować cechy charakterystyczne poszczególnych produktów – przymierzyć je oraz dotknąć. Takie rozwiązanie bardzo często stosowane jest na przykład przy kupowaniu obuwia.