6 powodów, aby wypozycjonować stronę firmową

Dzisiaj coraz więcej interesów robi się w online. Co roku zwiększa się ilości pieniędzy wydanych przez firmy na pozycjonowanie czy promocję w social mediach. Nie dziwi ten trend, ponieważ sieć stała się kluczowym elementem marketingu praktycznie każdego biznesu. Oto 6 powodów przemawiających za tym, aby zainteresować się wypozycjonowaniem firmowej strony internetowej.

 

1. Łatwiej będzie znaleźć dane kontaktowe firmy

Nawet jeśli nasza działalność głównie opiera się na biznesie prowadzonym w placówkach stacjonarnych to pozycjonowanie stron i tak będzie dla nas istotne. Obecnie najczęściej szukamy informacji online i tak też będzie, jeśli jakiś potencjalny klient będzie chciał znaleźć nasz adres lokalu czy telefon kontaktowy. W większości przypadków po prostu wpisze on nazwę naszej firmy w wyszukiwarkę internetową. Naszym celem jest to, aby znaleźć się tam na pierwszym miejscu wyników tak, aby dana osoba mogła wygodnie pozyskać potrzebne jej informacje. Co się stanie, jeśli potencjalny klient tam nas nie znajdzie? Jest duże prawdopodobieństwo, iż stracimy go na rzecz konkurencji.

2. Trafi do nas większa liczba ludzi

Jak ludzie trafiają na firmową stronę internetową? Wpisują w wyszukiwarkę dane hasło (zwykle jest to jakiś problem do rozwiązania) i jeśli nasza strona jest wypozycjonowana dobrze na nie, jesteśmy wysoko w wynikach i łatwo wejść na naszą witrynę. Dlatego pozycjonowanie stron https://www.wildmoose.pl nie jest czymś, co możemy zignorować, jeśli zależy nam na pozyskaniu większej ilości klientów. Im więcej fraz w wyszukiwarce będziemy pokrywać na wysokiej pozycji tym większa ilość ludzi odwiedzających nasz adres internetowy. Dzięki temu nasza oferta zostanie przedstawiona liczniejszej grupie osób, co zwykle przekłada się na zwiększone zarobki firmy.

3. Zbudujemy profesjonalny wizerunek w sieci

Pozycjonowanie stron firmowych robi się także po to, aby zadbać o ich profesjonalny wizerunek. Niestety prawda jest taka, że jeśli dany biznes nie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwań, np. w swojej specjalizacji to raczej nie będzie on traktowany na poważnie. Jest wielu klientów, którzy robią zakupy czy korzystają z usług, tylko korzystając z sieci. Istnieje także znaczna grupa ludzi, która najpierw prześwietla markę online, a dopiero później wydaje pieniądze. Jeśli zobaczą oni, iż nasz prezencja w internecie jest niskich lotów, szybko stracą do nas zaufanie, a to finalnie przełoży się na mniejsze zyski działalności. Kolejny argument za tym, aby pozycjonowanie stron było istotnym tematem dla naszej marki.

4. Nasza firma będzie lepiej zarabiać

Temat poruszany był po części wcześniej, ale warto dokładnie się na nim skupić. Głównym celem, dla którego przeprowadza się pozycjonowanie stron firmowych, jest zwiększenie zarobku danego biznesu. Dzieje się to na wielu płaszczyznach. Dzięki temu, iż większa ilość ludzi trafi na naszą stronę, będziemy mogli zbudować wizerunek profesjonalisty w naszej dziedzinie np. dzięki marketingowi treści na naszym blogu firmowym. Ktoś szukający dojazdu do naszego stacjonarnego sklepu szybko odnajdzie odpowiednie miejsce dzięki dodanej mapce na naszej witrynie. Zwiększy się liczba potencjalnych klientów trafiających na naszą ofertę poprzez wyszukiwarkę. Każda inwestycja w pozycjonowanie przyniesie nam prędzej czy później zyski – te, które łatwo policzyć, jak i te mniej wymierne, ale równie istotne (np. wizerunek).

5. Będziemy mieli okazję zebrać istotne statystyki

Aby sprawnie rozwijać dany biznes, potrzebujemy dużej ilości danych statystycznych. Nieoceniona jest spora dawka informacji na temat tego, jaka grupa ludzi najczęściej korzysta z naszych usług, a jaka nie. Daje nam to możliwość stworzenia skuteczniejszej kampanii marketingowej bądź zmiany produktu tak, aby jeszcze lepiej dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jeśli posiadamy firmową stronę w sieci, to zbieranie takich informacji jest banalnie proste i może znacznie przyczynić się do wzrostu zysków. Jednak aby zebrać cokolwiek, potrzebujemy ruchu na naszej stronie i aby go pozyskać, przyda się nam ktoś zajmujący się profesjonalnie pozycjonowaniem stron https://www.wildmoose.pl/google-ads/. Nie musimy nawet nic sprzedawać! Sama inwestycja w wypozycjonowanie zwróci się nam poprzez dużą dawkę informacji na temat ludzi, których przyciągamy swoją ofertą. Można udoskonalić pozyskiwanie danych, np. dodając ankietę online na temat naszego nowego produktu lub taką, która będzie pytać ludzi o to, co chcieliby, abyśmy im sprzedawali.

6. Im szybciej, tym lepiej!

Obserwując trendy, można wysnuć wniosek, że za kilka lat obecność w sieci będzie decydować o życiu i śmierci praktycznie każdej firmy. Coraz częściej robimy zakupy w sieci, a klasyczny sposób na transakcje staje się powoli nieatrakcyjny. Dlatego w większości przypadków trafienie danej firmy do internetu jest kwestią czasu, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę planowanie długoterminowe. Im szybciej zaczniemy się pozycjonować na nasze kluczowe frazy, tym lepiej dla nas. W taki sposób będziemy znacznie z przodu przed wszystkimi firmami, które wejdą do sieci dopiero za jakiś czas. Wiadomo, że przewaga nad konkurencją jest istotna, aby przetrwać na rynku. Pozycjonowanie pozwoli ją szybko uzyskać.

 

 

Dodaj komentarz