Biuro rachunkowe - jak szukać klientów?

Biuro rachunkowe – jak szukać klientów?

W każdej działalności usługowej najtrudniej jest na początku. Wtedy bardziej aktywnie trzeba szukać klientów. Później znajdują się sami, ale też tak całkiem poszukiwania ich nie można zaniedbać. Bez względu na czas istnienia biur rachunkowych, ich właściciele muszą podjąć podobne działania.

 

Siedziba firmy i jej strona internetowa

Siedziba to miejsce, gdzie fizycznie znajduje się firma. Tam pracują księgowi i inne osoby, które zatrudnia biuro. Strona internetowa to wizytówka firmy w sieci. Dzięki niej biura rachunkowe mogą przedstawiać swoją ofertę i kontaktować się z klientami. Zarówno to realne miejsce, jak i to wirtualne, muszą robić dobre wrażenie. Buduje to profesjonalny wizerunek działalności. Jednocześnie miejsca te pomagają w szukaniu klientów.
Siedziba firmy powinna znajdować się w budynku, który wygląda schludnie i estetycznie. Wtedy potencjalny klient, widząc szyld czy inną informację, że jest tu biuro, zainteresuje się nim. Najlepiej jeśli znajduje się ono w miejscu, które mija codziennie wielu ludzi. Gdy osoba prowadząca biuro rachunkowe, jak szukać klientów się zastanawia, to warto uwzględnić te kwestie praktyczne. Ważne są zarówno miejsce, budynek (lokalizacja), jak i wyraźne zaznaczenie, że są tu oferowane usługi księgowe. To wspomoże firmę w początkach działalności.
Strona internetowa powinna być przejrzysta, estetyczna i poważna. Musi zawierać wszystkie istotne informacje, a jej wygląd powinien wzbudzać zaufanie. Tak jak siedziba, tak i strona internetowa biura rachunkowego pomaga znaleźć klientów. Robi to samym swoim istnieniem, bo pojawia się w wyszukiwarce. Musi jednak dobrze się prezentować. Zadbać też trzeba o jej optymalizację, by mogła być obecna w wyszukiwarkach internetowych.

Zobacz także:

 

Reklama, by znaleźć klientów na usługi księgowe

Są różne możliwości, by zareklamować działalność firmy. Najczęściej, gdy trzeba dla biura rachunkowego szukać klientów, wykorzystuje się internet. Najłatwiej, najtaniej i najprościej można dotrzeć do grupy docelowej. Są nią osoby prowadzące firmy. Można też doprecyzować, jaka jest grupa docelowa. Zależy ona od usług, jakie się oferuje, od rozmachu działalności. Chodzi o najważniejszych odbiorców usług. To mogą być np. niewielkie spółki z o.o., dla których biuro prowadzi pełną księgowość. Co daje doprecyzowanie grupy klientów? Pozwala skupić się w reklamie na najważniejszych klientach. Jest ona wtedy skuteczniejsza. Można napisać: księgowość dla spółek z o.o. i uproszczona. Można jedynie: biuro rachunkowe. Na którą reklamę osoba prowadząca spółkę zwróci większą uwagę? Na tę pierwszą.

Pozostaje jeszcze kwestia: gdzie ma reklamować się biuro rachunkowe? Dobrym pomysłem jest wykupienie reklamy w wyszukiwarce. Trzeba zwrócić uwagę na dobór słów kluczowych, by była ona skuteczna. Zanim strona naturalnie pojawi się w wyszukiwarce, już będzie pojawiać się na początku. Znajdzie się w wynikach wyszukiwania określonych jako reklama. Warto reklamować się na portalach branżowych oraz lokalnych. Ważne zagadnienie to także: mając biuro rachunkowe, jak szukać klientów w realnym świecie? Można wykupić reklamę wszędzie tam, gdzie mają szansę zobaczyć ją potencjalni klienci. Nawet ulotki czy reklama w prasie to dobry pomysł. Trzeba tylko mieć pewność, że reklama jest w takim miejscu, by mogła być z tego korzyść.

 

Klienci dla biura rachunkowego – inne opcje

Do szukania nowych klientów angażuje się obecnych. Oni i tak będą polecać biuro rachunkowe, z którego są zadowoleni. Duża część nowych osób pochodzi właśnie z polecenia. Obecni klienci będą jednak polecać biuro w momencie, gdy usłyszą, że ktoś szuka takich usług. Można zasugerować im, że mogą polecić biuro komuś, komu usługi księgowe są potrzebne. Wtedy zaczną się zastanawiać, czy nie ma takiej osoby. Bardziej aktywnie włączą się w polecanie biura. Znalezienie nowego klienta można połączyć z jakąś gratyfikacją np. rabatem.

Dobra widoczność strony biura w wyszukiwarce to nie tylko efekt jej optymalizacji. Poza wykupem reklamy warto zainteresować się działaniami SEO. Wyszukiwarka to ważne miejsce dla kogoś, kto prowadzi biuro rachunkowe. Jak szukać klientów? Najlepiej tam. Usługi SEO to kolejna opcja, by lepiej wykorzystywać to miejsce dla rozwoju swojego biznesu. To rozległa dziedzina wiedzy. Najważniejsze zagadnienia w niej to: dobór słów kluczowych i umiejętne linkowanie. Jest wiele sposobów, by poprawić pozycję strony biura w wynikach organicznych. Co jeszcze można zrobić? To zależy także od umiejętności, jeśli samodzielnie pozyskuje się klientów. Niektórzy wykorzystują do tego obecność w mediach społecznościowych. W poszukiwaniu klientów nie trzeba jednak ograniczać się do własnych możliwości. Można korzystać z profesjonalnych usług np. agencji marketingowych albo firm oferujących SEO.

Znalezienie klientów nie jest trudne. Nie trzeba robić w tym celu dużo. Ważniejsze, by działania były przemyślane. Nie tylko dla biura rachunkowego, jak szukać klienta jest ważne, ale też, jak go zatrzymać. To ten sam sposób, który sprzyja zdobywaniu klientów z polecenia. Ważne są: rzetelność, uczciwość, wysoka jakość usług.